Вівторок, 21.11.2017, 09:02
Вітаю Вас Гость

Goldmobile

Меню сайту
Розділи новин
Наше опитування
Телефонам якого Виробника Ви надаєте перевагу?
Всього відповідей: 305
Міні-чат
Головна » 2008 » Листопад » 27 » Порівняльний огляд трьох цифрових фотоапаратів-ультразумів
Порівняльний огляд трьох цифрових фотоапаратів-ультразумів
12:07

Виробники компактних камер особливу увагу приділяють ультразумам. Ультразум є вінцем технічних  і програмних розробок фірми-виробника, оскільки проектування й виробництво зум-об’єктива пов'язано з технічними складнощами, які спричиняють хроматичні аберації на «довгому кінці» і бочкоподібне перекручування на короткому. Як відомо, хроматичні аберації виникають внаслідок того, що промінь світла, який проходить через оптичну схему об'єктива не залишається без змін, а розпадається на кілька променів. Сходження колірних складових променя світла в одній точці можна одержати, задіафрагмувавши об'єктив, і у такий спосіб обмеживши розходження променя. У зум-об’єктивах ця проблема збільшується постійним зсувом елементів оптичної схеми щодо джерела прийому сигналу — матриці. Тому вартість апаратів із зум-об’єктивами високої кратності завжди досить висока.

У цьому огляді ми поговоримо про представників ультразумів — фотоапарати з максимальною кратністю об'єктивів, а відповідно — найбільш складні у виготовленні камери серед компактних апаратів.

Якщо в сфері компактних апаратів триває гонка мегапікселів, то у світі ультразумів триває жорстокий бій. Кращим практично завжди був Olympus, оскільки пропонував найдовші фокусні відстані раніше за всіх, але й конкуренти, про яких ми й поговоримо в цьому матеріалі, не відстають, а можливо, чинять навіть правильніше, дозволяючи  досліджувати нову нішу, а вже потім по второваній доріжці прориваються до сердець споживачів, які чекали ультразум саме від свого улюбленого виробника.

Отже, в амбразурі нашого дослідницького дзоту з'являються Panasonic Lumix DMC-FZ28, KODAK EASYSHARE Z1015 IS й Nikon COOLPIX P80 — всі вони з довгими об'єктивами й дуже стабілізовані.

 


KODAK EASYSHARE Z1015 IS

Розмір матриці 1/2.33" 1/2.33" 1/2.33"
К-ть мегапікселів 10.1 Мпс  10 Мпс  10.1 Мпс 
Кратність оптичного зуму 18х 15х 18х
Фокусні відстані в 35-мм еквіваленті 27-486мм 28–420 мм 27–486 мм
Діафрагма F2.8 — F8.0 (Широкий кут); F4.4 — F8 (Теле) f/3,5–5,4  f/2,8–4,5
Стабілізація Подвійна стабілізація (в об'єктиві й на матриці) Оптичний стабілізатор (стабілізація в об'єктиві — зсув заднього оптичного елемента) Стабілізатор за допомогою зсуву матриці
ISO Авто/ 100 / 200 / 400 / 800 / 1600 (у режимі Високочутливої зйомки: 1600 ~ 6400) Режим "Розумна зйомка": авто, 100, 200, 400, 800, 1600
режими PASM: авто, 80, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200**, 6400**
SO 64, 100, 200, 400, 800, 1600, 2000, 3200*1, 6400*1, авто (автоматична ISO 64–800), режим високої чутливості (ISO 64-1600), автоматична у фіксованому діапазоні (ISO 64-100, 200, 400) 
Чутливість ISO 3200 й 6400 доступна тільки при розмірі знімка не більше 3 мегапікселів (2048 x 1536).
Ціна
2600 грн. —3000 грн.
2000 грн. — 2500 грн.
2600 грн. —3000 грн.

Дизайн
до змісту

Будь-який пристрій, будь то фотоапарат чи бойовий крейсер (а бойові кораблі в СРСР були красивіші за аналоги з країн капіталістичного табору, чим і забезпечували психологічну перевагу до початку бойових дій), у першу чергу, б'є дизайном. Некрасивий фотоапарат не куплять і це всім відомо, а з гарних ультразумів куплять найбільш вражаючий, тому у своєму дизайні далекобійні фотоапарати прагнуть бути схожими на старших побратимів — дзеркальні камери.

KODAK EASYSHARE Z1015 IS — найбільший з трійки наших піддослідних.

Об'єктив з нього виїжджає недалеко, що є плюсом, тому що зменшується можливість його пошкодити (нагадаємо, що в багатьох ультразумів під час зумування витикається тендітний і довгий «хоботок»). Також із дзеркалок в ультразуми прийшли навігаційні «коліщата» для зміни параметрів зйомки. В KODAK EASYSHARE Z1015 IS таке коліща розташоване в не зовсім звичному місці — ліворуч на верхній грані корпуса, що передбачає тримання апарата двома руками, також коліща натискається, надаючи додатковий ступінь свободи, подібно до коліщатка в комунікаторах Sony Ericsson і ранніх моделях телефонів Sony. Саме коліща зручне, але от його розташування й специфіка роботи з ним приносять мало задоволення, тому що апарат реагує із запізненням на ваші дії й неодноразово доводиться повторювати операцію, щоб виправити допущену помилку.

На лівій грані розташовані інтерфейсний роз’єм й вхід для зарядного пристрою, які прикриті гумовою заглушкою.

У лівому верхньому куті перебуває кнопка перемикання між електронним видошукачем і дисплеєм. Далі праворуч розташований сам видошукач досить спірного дизайну (проте свою функцію економії енергії він виконує). Праворуч від видошукача на верхньому торці розташований диск вибору режимів, а над ним — важілець увімкнення/вимкнення камери. Після диска вибору режимів йде стрункий  ряд із трьох кнопок, які відповідають за зміну режимів роботи спалаху, вибір режиму фокусування — макро або пейзаж, а також вибір режимів серійної зйомки й увімкнення таймера. Нарешті, на вершині виступу, що формує прогумований зручний захват, розташована кнопка спуску трохи незвичної форми.

Великий дисплей привертає до себе увагу, тому що займає 80 відсотків простору на задній стінці корпуса. Інформація на ньому розташовується переважно по краях, тому основну увагу ви приділяєте кадруванню, а не спогляданню різнобарвних значків, що символізують виставлені режими.

Зверху від дисплея розташована клавіша керування зумуванням, а під нею вертикально вниз, вздовж краю дисплея розташовані кнопки виклику підказки, увімкнення відтворення, кнопка-сміттяр (для видалення файлів) і кнопка виклику основного меню.  На решті простору задньої стінки, цілком впевнено себе почувають чотирипозиційна навігаційна клавіша з вписаною в неї кнопкою ОК.

 

На нижній грані перебувають гніздо для штатива, кришка акумуляторного відсіку, у якому, крім того, розташовано гніздо карти пам'яті й, нарешті, роз’єм для фірмової док-станції, синхронізацію з якою можна увімкнути червоною кнопкою над навігаційною клавішею.

Попереду в царстві великого об'єктива, крім самого об'єктива 28-420мм (в еквіваленті для 35мм камер), живе лампа підсвічування автофокусу.

Panasonic Lumix DMC-FZ28 посідає друге місце, якщо вимірювати розмірами корпуса, і його об'єктив виїжджає далі, ніж в KODAK EASYSHARE Z1015 IS, але рівно настільки, щоб додати до  кратності зумування 3, одержавши 18-ти кратний трансфокатор.

Дизайн Panasonic Lumix DMC-FZ28 більш звичний для ультразумів — важілець керування зумуванням розташований навколо кнопки спуску, за допомогою диска вибору режимів можна увімкнути більшу їхню кількість, не заходячи в меню. Захват не прогумований, а оброблений рифленим пластиком.

Приємним моментом є механічний підйом спалаху — відповідна кнопка розташована ліворуч від цифрового видошукача, поруч із коліщам діоптрійної корекції. Праворуч від  видошукача перебуває сітка, за якою захований динамік для відтворення записаного звуку. Ще правіше перебуває кнопка перемикання між видошукачем і дисплеєм, а також кнопка фіксації фокуса. Правий верхній кут вінчає важілець перемикання фотографування\відтворення. Нижче, поруч із дисплеєм розташований п’ятипозиційний джойстик керування зйомкою й доступу до швидкого меню. Під джойстиком розташована кнопка керування режимами відображення допоміжної інформації на дисплеї й у видошукачі, а нижче й лівіше — блок кнопок, що формують п’ятипозиційний маніпулятор для переміщення по меню й підтвердження вибору, кожна кнопка якого виконує додаткову функцію: встановлення експокорекції, таймера, режимів спалаху й активації додаткових функцій інших кнопок.  Ліворуч від усього цього розташували кнопку видалення файлів/зміни режимів серійної зйомки.

Зверху, поруч із диском вибору режимів зйомки, перебувають важілець включення/вимикання камери, кнопка переходу на ручне фокусування й кнопка зміни режиму автофокуса.

З боків корпуса причаїлися двоє дверцят: одне із гніздом для підключення блоку живлення й виходом microUSB, а другу — c самотнім component out.

Нарешті, повернувши апарат до себе передом, ви побачите лампу підсвічування автофокуса праворуч від об'єктива, і сам Vario-elmart з фокусними відстанями 27-486мм, що і забезпечує 18ти кратне наближення під час зйомки.

Nikon COOLPIX P80 у нас найбільш компактний і із найбільшим «хоботом» об'єктива.

Фотоапарат досить приємний у користуванні, але диск вибору режимів у ньому виконаний, як у Кодака — з відсутністю на ньому механічного вибору основних сюжетних режимів (макро, пейзаж, нічна зйомка, портрет), всі ці функції доступні через позицію SCN на диску, а більш точні налаштування — через позицію SETUP на тім же диску.

Органи керування на задній стінці не стиснуті великим дисплеєм, вони лаконічні й звичні. З боків від цифрового видошукача розташовані дві кнопки: праворуч — кнопка перемикання між  видошукачем і дисплеєм, а ліворуч — кнопка керування відображуваною інформацією про поточні налаштування на дисплеї. Далі, у верхньому правому куті розташований привіт з «дзеркального світу» — коліща керування під великий палець, зручність якого воістину переоцінити важко. Під ним перебуває лаконічна чотирипозиційна клавіша із кнопкою ОК. Кожному напрямку клавіші (без входу в меню) відповідають функції: праворуч — експокорекція, ліворуч — режими таймера, вгору — режими спалаху і вниз — активація макрорежиму. Зверху над клавішею розташована кнопка перегляду фото, а знизу — видалення файлів.

Якщо подивитися на апарат зверху, то праворуч від диска вибору режимів зйомки перебуває кнопка увімкнення\вимкнення, а на скошеній грані захвату розташувалася кнопка спуску в обрамленні важільця зумування.

Передню стінку прикрашає 18-ти кратний зум-об’єктив (Zoom-Nikkor 27-486мм) в оточенні сітки мікрофона праворуч і лампи підсвічування автофокуса ліворуч. На нижній грані можна знайти кріплення для штатива й  кришку акумуляторного відсіку, у якому також розташовується гніздо для карти пам'яті SD. Всі функції виведення інформації покладені на microUSB.

За підсумками огляду трьох фотоапаратів можна зробити кілька висновків.

Якщо  підходити до дизайну камери з погляду масивності, то тут лідером є KODAK, за ним Panasonic і замикає трійку — Nikon,  з іншого боку за якістю матеріалів і продуманістю конструкції лідером є Panasonic, а замикає трійку KODAK. У той же час, у кожного апарата є й свої особливі переваги. Механічний підйом спалаху реалізований тільки в Panasonic, а коліща під великим пальцем — тільки в Nikon. Також важливим є великий захват в KODAK, що буде зручний чоловікам, а мінімальний розмір захвата в Nikon більше підійде жінкам або підліткам, у цій ситуації Panasonic перебуває посередині. У підсумку, виходячи з особливостей дизайну, можна сказати, що кожен їх наших піддослідних знайде свою аудиторію серед фотографів-любителів.

Об'єктив
до змісту

Серцем будь-якого ультразума є його об'єктив, і це — головна зброя для боротьби з конкурентами.

KODAK EASYSHARE Z1015 IS має значний, але найслабший об'єктив із трійки наших пацієнтів — 28-420 мм (35-мм еквівалент) f/3,5-5,4 SCHNEIDER-KREUZNACH VARIOGON. 


KODAK і SCHNEIDER-KREUZNACH співпрацюють вже давно — з 1934 року, коли на фотоапараті KODAK Retina Type 117 з'явився об'єктив Xenar 3.5/50 виробництва SCHNEIDER-KREUZNACH. В 2002 році  на цифрову камеру  LS 443 був встановлений об'єктив KODAK VARIOGON  2.8/7-21 мм. і розпочалося співробітництво цих двох фірм у світі цифрової фотографії.  SCHNEIDER-KREUZNACH також відомий співробітництвом з NASA — вони створювали ряд об'єктивів для космічних шатлів і  місячних станцій. З вищесказаного виходить, що за якість оптики можна не боятися й об'єктив у цьому фотоапараті добротний. Бентежить тільки невелика світлосила на короткому кінці — 3.5, адже в конкурентів майже правилом є 2.8. Чим би в KODAK не керувалися під час створення цього фотоапарата, це псує перше враження, особливо коли на об'єктиві не зазначена світлосила, а інформацію про це доводиться шукати в посібнику користувача (ніби виробник соромиться характеристик свого дітища).

Категорія: Огляди | Переглядів: 1035 | Додав: goldmobile | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Календар новин
«  Листопад 2008  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0