П`ятниця, 24.11.2017, 12:33
Вітаю Вас Гость

Goldmobile

Меню сайту
Розділи новин
Наше опитування
Телефонам якого Виробника Ви надаєте перевагу?
Всього відповідей: 305
Міні-чат
Головна » 2008 » Листопад » 27 » Дещо про мобільний банкінг
Дещо про мобільний банкінг
12:13

Незважаючи на світову фінансово-економічну кризу, не варто ігнорувати сучасні тенденції, які, так чи інакше, проникають у сферу нашої життєдіяльності. Якою б серйозною і затяжною не була криза, а вона все-таки рано чи пізно дійде до свого логічного завершення. Протягом останніх кількох років українські громадяни все більше й більше стали звертатися до послуг банків, особливо з того часу, як більшість підприємств стали вважати доцільним нараховувати зарплату (або офіційну її частину) своїм співробітниками на банківські картки. І якщо раніше лише дехто міг дозволити собі в маркеті або в ресторані розрахуватися за допомогою такої картки, то зараз це ввійшло в норму. І незабаром види й можливості подібних перерахунків, безсумнівно, зростуть. На тлі цього зросте й актуальність так званого мобільного банкінгу.

Мобільний банкінг (m-banking) — це єдина система мобільних сервісів, що дозволяє клієнтові банку керувати своїми коштами на рахунку за допомогою мобільного телефону. Це технологічне рішення, що дозволяє здійснювати операції з рахунком за допомогою технологій SMS/WAP/GSM. M-banking дозволяє оперативно отримувати наступну інформацію:

  • про баланс на рахунку,
  • про рух коштів,
  • про історію проведених операцій,
  • про результат виконання транзакції,
  • інформацію про появу простроченої заборгованості,
  • про закінчення терміну дії карти,
  • про переказ коштів з карти на карту,
  • дозволяє блокувати карту.

Так само можна одержувати інформацію про нові послуги банку. Деталі операцій ті інформація про стан рахунку приходять абонентові як SMS-повідомлення. Замовити подібну послугу може клієнт практично кожного українського банку. Для цього потрібно написати заяву й вказати дані про свій рахунок і номер мобільного телефону. Клієнти деяких банків підключені до послуги з умовчанням. Для одержання необхідної інформації, клієнт, як правило, повинен відправити SMS з кодом інформації, яка цікавить, на сервісний номер банку. Послуга платна, у кожного банку своя абонплата, що не перевищує, однак, 10-15 грн.

У США мобільними банківськими сервісами користуються 16% абонентів. З них 60% користувачів здійснюють банківські операції не рідше, ніж раз на тиждень. За даними міжнародної дослідницької компанії Celent, у найближчі 2 роки розвиток мобільного банкінгу на європейських ринках буде стрімко набирати темпи. Від поточних показників, що в середньому складають близько 6%, до 25% до 2010 року. Прогнозують, що ріст цього сегмента піде ще швидше в країнах, що розвиваються, де мобільний телефон більш доступний засіб, ніж банківські інфраструктури.

Провідний спеціаліст зі зв'язків зі ЗМІ компанії «Київстар» Сергій Товстенко-Забєлін вважає, що мобільний банкінг — це перспективний напрям, однак в умовах української економічний ситуації, інтерес до цієї послуги ще довго буде залишатися на мінімальному рівні.

«Компанія «Київстар», звичайно ж, уважно вивчає цей напрям і його потенційну популярність серед абонентів, при цьому говорити про широке використання мобільного банкінгу на сьогодні українськими споживачами поки ще трохи передчасно».

Beeline співпрацює в цьому напрямі з трьома українськими банками й надалі планує розширювати перелік банків, оскільки вважає мобільний банкінг дуже зручним для абонентів сервісом.

У прес-службі оператора life:) нам повідомили, що оператор працює над наданням своїм абонентам брендованої послуги від life:), завдяки якій абоненти зможуть перевірити свій банківський рахунок, керувати ним, здійснювати переказ балансу тощо. Надія Лубніна, начальник відділу зовнішніх зв'язків оператора life:): «Ми вважаємо, що надання абонентам послуги мобільного банкінгу буде користуватися популярністю. На сьогодні оператор мобільного зв'язку life:) є учасником Bank-o-phone — системи мобільних платежів, яка надає абонентам можливість керувати своїми коштами на рахунку за допомогою мобільного телефону».

Оператор «МТС-Україна» у рамках послуги мобільного-банкінгу так само співробітничає із провідними українськими банками.
Влад Войтович, провідний експерт зі зв'язків з громадськістю «МТС-Україна»: voytovich.jpg«В умовах активного розвитку ринку банківських послуг зростає й актуальність мобільного банкінгу. Потенціал послуги величезний, у найближчому майбутньому очікується активний розвиток цього напрямку, причому як завдяки прагненню банків надати клієнтам максимальний комфорт під час обслуговування, так і завдяки прагненню операторів перетворити SIM-карту на повноцінний платіжний інструмент. Результати цих прагнень вже зараз можна передбачати, якщо звернутися до історії розвитку сервісу мобільного банкінгу, що проходить шлях від інформування клієнта про стан карткового рахунку до використання мобільного телефону для оплати послуг і товарів. Всього на сьогодні послуга SMS-банкінг доступна клієнтам більше 30-ти великих банків України, їх кількість постійно росте».

Так само цього року «МТС-Україна» підписала контракт із ЗАТ «Центр обслуговування мобільних платежів», що є оператором сервісу BANK-O-PHONE і виступає в ролі координатора процесу взаємодії між всіма учасниками сервісу (оператором мобільного зв'язку, банком, торговельним пунктом, клієнтом\власником стільникового телефону). У цей момент оператор готується до запуску послуги на основі сервісу BANK-O-PHONE, а також сервісу, що дозволить використовувати SIM-карту як інструмент системи експрес-платежів.

Якщо говорити про перспективи розвитку мобільного банкінгу, то найбільш оптимальним рішенням стане використання не банківської карти опосередковано через мобільний термінал, а безпосередньо smart-карти мобільного термінала й тієї інформації, що на ній зберігається. Вже сьогодні картка в нашому телефоні - це не тільки засіб зв'язку, але й платіжний інструмент (SMS-паркінг), інструмент контролю за станом рахунку (SMS-банкінг), а незабаром стане й своєрідним ідентифікатором, що зберігає будь-яку корисну інформацію про користувача. З розширенням функціоналу SIM-карти можна буде пропонувати абонентам такі послуги, як реєстрація на рейс за допомогою мобільного телефону, придбання квитків на громадський транспорт, віддалене замовлення послуг. Однак нові можливості вимагають розвитку відповідної інфраструктури, наявності мережі спеціалізованих терміналів, вирішення питання забезпечення інформаційної безпеки, а також внесення відповідних змін до законодавства, вважає Влад Войтович.

Раніше ми вже писали про цю послугу, у момент офіційного запуску Bank-o-phone в Україні. Від м-банкінгу, який надають банки, сервіс Bank-o-phone відрізняється тим, що з його допомогою, крім контролю за станом свого банківського рахунку, клієнт може оплачувати товари й послуги (безпосередньо з мобільного телефону, або через Інтернет, підтверджуючи оплату з мобільного телефону) і здійснювати грошові перекази. До переліку послуг, які можна оплатити через сервіс Bank-o-phone входить Інтернет, мобільний зв'язок, послуги ресторанів, таксі, торгово-розважальних комплексів, кінотеатрів, інтернет-магазинів, оплата житлово-комунальних послуг.

Нагадаємо, що сервіс Bank-o-phone прив’язується до звичайного банківського рахунку. А платежі відбуваються за допомогою мобільного платіжного інструмента (платіжний додаток) вбудованого Sim-карту. Заміна Sim-карти клієнта на карту, із прошитим платіжним додатком проходить в банку під час оформлення послуги. Клієнт оплачує підключення (близько 20 грн) і одержує Pin-код, за допомогою якого буде здійснювати мобільні платежі зі своєї картки. Абонентську плату за послугу так само встановлює банк.

На сьогодні сервіс працює із чотирма найбільшими українськими мобільними операторами й вісьмома банками. Ще 12 банків перебувають у процесі підготовки документів. Сервіс доступний в 6-ти містах України — Києві, Львові, Одесі, Дніпропетровську, Донецьку й Харкові. До кінця 2009 року компанія планує впровадити сервіс ще в 20 містах. Однак експерти вважають, що послуги Bank-o-phone стануть популярними в Україні лише через кілька років, коли сервіс буде мати значну мережу торгових партнерів.

Про результати першого півріччя роботи ми вирішили поцікавитися в представників компанії «Центр обслуговування мобільних платежів», яка надає послугу мобільного банкінгу під ТМ Bank-o-phone. За словами Владислава Зінько, заступника голови правління ЗАТ «Центр обслуговування мобільних платежів» послуга Bank-o-phone розвивається досить динамічно, про що свідчить збільшення кількості банків і торгово-сервісних підприємств, що співпрацюють з компанією. Зараз користувачі Bank-o-phone крім стандартних функцій оплати за допомогою мобільного телефону й інформаційного сервісу (одержання балансу рахунку) можуть також здійснювати погашення кредиту в банку, робити трансфери (грошові перекази) з рахунку однієї фізичної особи на рахунок іншої фізичної особи (так званий сервіс «P2P»). Владислав Зінько: «Говорити про велику кількість клієнтів поки не доводиться, тому що сервіс стартував відносно недавно й багато хто ще не знають про те, що така послуга існує. Але динаміка росту клієнтської бази очевидна. Клієнти, що підключилися, рекомендують сервіс своїм друзям і знайомим. Так само в найближчому майбутньому ми готуємося до проведення рекламної кампанії».

Ну що ж, оскільки тепер ситуація з мобільним банкінгом дещо з’ясувалася, справа залишається за дрібницями. Дочекатися спаду фінансово-економічної кризи, заробити багато грошей, відкрити рахунок у банку й відчути, нарешті, всі переваги й зручності сервісу м-банкінгу.

Категорія: Статті | Переглядів: 799 | Додав: goldmobile | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Календар новин
«  Листопад 2008  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0